AMUL – nauka na wesoło

Przez pięć lat dzięki pracy 900 studentów, prawie 18 tysięcy dzieci mogło zobaczyć, że nauka może być dobrą zabawą. Tak działa projekt AMUL.

– Proszę to włożyć, a zobaczą państwo zachwycone oczy dzieci – mówi prof. Anna Izabela Brzezińska, kiedy dyrektorzy lub nauczyciele krępują się włożyć na głowy kapelusze. Od tego momentu rozpoczynają się zajęcia Aktywnego Małego Uniwersytetu Latającego UAM, projektu, który prof. Brzezińska z Zakładu Psychologii Socjalizacji i Wspomagania Rozwoju Instytutu Psychologii prowadzi wraz ze swoimi magistrantami.

Przez blisko 5 lat, 900 studentów przeprowadziło warsztaty dla ponad 18 tys. dzieci i młodzieży w szkołach głównie z Wielkopolski. Studenci pokazują ciekawostki, robią eksperymenty, uczą szyfrowania albo mówią o roli motywacji, tolerancji czy trudnych emocjach. Jej uczniowie wciągają do pracy swoich kolegów z innych kierunków – biologii, chemii, historii, etnologii, psychologii, matematyki czy filologii.

– Jesteśmy towarzystwem kapeluszników, trochę jak z Alicji w krainie czarów. Przyjeżdżamy do szkół w kapeluszach, a czasem maskach. To łamie dystans i ośmiela nie tylko dzieci. Przebrania dodają odwagi nieśmiałym dzieciom i przełamują bariery w kontaktach z dorosłymi – mówi prof. Brzezińska.

AMUL nie osiada na laurach. Plany na nadchodzący rok są również ambitne. Studenci IV i V roku będą prezentować w szkołach wyniki badań i zaproponują warsztaty dla rodziców. Ważną rolę odegra też matematyka – wpleciona w warsztaty będzie dużo łatwiejsza do przyswojenia!

Odwiedziny studentów łączą także lokalną społeczność. Szkoły wraz z rodzicami uczniów zapewniają poczęstunek, nocleg czy przynoszą potrzebne do eksperymentów rzeczy. Większość materiałów przywożą studenci, jednak takie gesty łącza ludzi, a także cenna nauka nawiązywania relacji dla przyszłych psychologów.

Autor / Foto: mat. pra.

0 0 vote
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze