
- To event minęło.
Jazz Ring Festival 2018
1 listopada 2018 @ 20:30 - 30 grudnia 2018 @ 23:30

1 listopada rozpoczyna się czwarta edycja międzynarodowego festiwalu muzycznego, stworzonego przez połączone siły Fundacji MDK, Klubokawiarni Meskalina oraz Klubu Dragon.
Escalator Trio – Vandermark/Tokar/Kugel, No-Exit Corner
01.11.2018 | Fundacja Mały Dom Kultury | godz. 20.30
BILETY 20 zł
Koncert zorganizowany we współpracy z Goethe-Institut.
“No-Exit Corner” to drugi album (poprzedni nosi tytuł “Escalator”), nagrany przez trio w krakowskiej Alchemii. Rasowy free jazz na bardzo wysokim poziomie, z mnóstwem energii, buzującym napięciem i uwalnianymi emocjami. Wybuchowa muzyka powstaje w spontanicznej grze, w płynnej, bezpośredniej komunikacji idei i wyrafinowanej sztuki gry.
21.11.2018 | Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu, Sala Wielka | godz. 20.00
I pula / 35 zł w sprzedaży od 8 października do wyczerpania
II pula / cena regularna 40 zł
Skalpel to już klasyka europejskiego nu jazzu. Na pierwszych dwóch albumach, Skalpel i Konfusion, (wydanych przez Ninja Tune) zespół przełożył na język współczesnej elektroniki brzmienie i klimat polskiego jazzu z lat 60. i 70., tworząc muzykę o wyrafinowanej strukturze i dużym ładunku emocjonalnym. W 2014 r. Skalpel powrócił z nową płytą Transit, będącą przejściem od muzyki opartej na samplach w stronę programowania i grania na instrumentach wirtualnych.
Dead Cat In A Bag (Włochy)
Sad Dolls & Furious Flowers
22.11.2018 | Meskalina | godz. 20.00
BILETY 15 zł
Włoskiemu zespołowi nie jest obce łączenie i eksplorowanie bardzo różnych i odległych gatunków muzycznych. Na nowej płycie Sad Dolls & Furious Flowers przedstawiają pełne kolorów, filmowe pejzaże, które z powodzeniem mogłyby być soundtrackami do niezupełnie klasycznych westernów. Teatralne podejście do muzyki czyni każdy z utworów osobnym spektaklem.
StarkLinnemann Quartet (Holandia)
Transcending Chopin Volume II & III
30.11.2018 | Pawilon | godz. 20.00
BILETY 20 zł
Transcending Chopin Volume II & III to podwójny album, którego koncept wywodzi się z bezkompromisowej miłości Starka do Chopina i pasji Linnemanna do kontrastujących etnicznych rytmów.
Muzycy dokonują kapitalnej transkrypcji Chopina na język jazzu, odważnie odkrywają rozrywkowy, ba! taneczny potencjał wielkiego romantyka, niczego mu nie ujmując.