Voicebot jako informator, marketer i sprzedawca

Voicebot może być dziś rozwiązaniem, które wpłynie pozytywnie nie tylko na odbiór marki, ale również optymalizację jej wewnętrznych procesów. Ten sprytny robot bazujący na sztucznej inteligencji z powodzeniem zastąpi telefonicznego informatora, marketera i sprzedawcę. Dzięki temu, że można go dopasować do potrzeb danego biznesu, może on stanowić całkiem skuteczną wizytówkę firmy i odpowiedzieć na potrzeby różnych działów, a także klientów.
Voicebot jako informator

Możliwość stworzenia indywidualnych scenariuszy dla każdego voicebota pozwala na zaprogramowanie ich tak, aby z łatwością wykonywały te czynności, na których nam zależy. Bot może np. informować o statusie przesyłki – dzwoniąc do klienta lub odbierając telefon i odpowiadając na jego pytania.

Bot głosowy mógłby też obsługiwać bazy wiedzy w muzeach i galeriach. Interaktywne urządzenia umieszczone tuż przy eksponatach pozwoliłyby odwiedzającym na łatwe uzyskanie informacji i odpowiedzi na zadane pytania. Takie rozwiązanie daje nam ogrom możliwości, voicebot może udzielać wyczerpujących odpowiedzi niczym przeszkolony pracownik muzeum.

Voicebot sprzedawcą i marketerem

Boty głosowe mogą być świetnym narzędziem wspierających działania sprzedażowe i marketingowe firmy. Kampania telefoniczna wykorzystująca voicebota może poinformować o promocjach, ofertach specjalnych, programie lojalnościowym, darmowej wysyłce – o czym tylko chcemy. Bot można działać także informująco – np. kiedy klient zgłasza się do firmy z reklamacją lub chce zwrócić produkt.

Rozwiązanie mogłoby również być śmiało wykorzystane przez restauracje i firmy doręczeniowe, które mogłyby zbierać zamówienia przy pomocy bota jako alternatywa działań online.

Gdzie jeszcze sprawdzi się bot do rozmowy?

Elastyczny bot do rozmowy będzie w stanie dopasować się do różnorodnych zadań i procesów, dlatego sprawdzi się w niemal każdej branży. Poza marketingiem i sprzedażą wykorzystać można go też w windykacji miękkiej, umawianiu i potwierdzaniu wizyt, bankowości, motoryzacji, ubezpieczeniach i jako alternatywa lub wsparcie działań call center. Możliwości jest naprawdę wiele.

Podsumowanie

Automatyzacja procesów i efektywne uporządkowanie danych to tylko jedne z zalet rozwiązań takich jak voicebot. Wprowadzenie go do firmy pomoże wesprzeć niektóre działy i pozwolić pracownikom skupić się na bardziej wymagających zadaniach. Jednocześnie voicebot skutecznie zbiera dane, pomaga przy tworzeniu raportów i statystyk. Z pewnością warto zapoznać się z jego bogatą ofertą.

Artykuł sponsorowany

Podziel się: