20-lecie działalności artystycznej RGG uczciło wydaniem nowej płyty – „Mysterious Monuments On The Moon”. No i oczywiście koncertem w CK Zamek, równie klimatycznym i doskonałym jak płyta. A może nawet bardziej, bo jednak na żywo.
20 lat działalności artystycznej RGG to albumy nagrane z Vernerim Pohjolą, Samuelem Blaserem, Trevorem Wattsem czy Evanem Parkerem, dwuletnia współpraca z Tomaszem Stańką, wydane albumy, w tym ten najnowszy, „Mysterious Monuments on the Moon”.
Obecni na koncercie mogli się przekonać, jakie też tajemnicze monumenty odkryli muzycy na księżycu i przekonać się, czy każdy może je zobaczyć – a w zasadzie raczej usłyszeć. Muzyka RGG jednak jak zawsze zreszta prowadzi słuchacza dość przekornie, choć łagodnie i miękko do odkrywania swoich własnych księżycowych tajemnic…
To był niezwykle klimatyczny koncert. Okazuje się, że na księżycu można znaleźć prawdziwe cuda, o czym wiedzą wszyscy ci, którzy się na ten koncert wybrali. Kto nie był – niech żałuje. I wybierze się przy najbliższej okazji, by posłuchać RGG.
Zespół tworzą:
Łukasz Ojdana – przedstawiciel najmłodszej generacji pianistów europejskich. Artysta postrzegający kulturę brzmienia i osobowość twórcy jako nadrzędne elementy budulcowe wyrazistego muzycznego charakteru, w którym inspiracja wyraźnie dystansuje pojęcie naśladownictwa stylu mistrzów. Poszukiwania młodego pianisty rozpościerają się w szerokim zagadnieniu sztuki, dotykając obszarów literatury, filozofii, teatru i duchowości.
Maciej Garbowski – reprezentant polskiej myśli kompozytorskiej, w której wyraźne wpływy technik charakterystycznych dla języka Lutosławskiego czy Pendereckiego syntetyzują z muzyczną erudycją i kontrabasową wirtuozerią. Garbowski zasłuchany w muzyce XX wiecznych twórców eksploruje zagadnienie melodyki i harmoniki, wplatając w nią słowiański liryzm i autorski charakter przepełniony wrażliwością i subtelnością.
Krzysztof Gradziuk – esteta perkusyjnego brzmienia, kolorysta i kreator melodii, artysta bezkompromisowy i poszukujący nowych ścieżek rozwoju w zgodzie z własnym poczuciem artystycznego smaku. Abstrakcyjność perkusyjnej treści w zestawieniu z elastycznością i wirtuozerią potęgują wrażenie niekonwencjonalnej sztuki gry, określając artystę mianem jednego z najbardziej oryginalnych perkusistów współczesnej, europejskiej sceny muzycznej.