1 marca wystartuje 10. sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego – ze zmianami i wyższymi cenami. Będzie też więcej stref i rowerów 4G.
– Po raz kolejny rozbudujemy system rowerów bezstacyjnych, który jest znacznie bardziej elastyczny i przyjazny dla użytkowników, ma dużo większe perspektywy dalszego rozwoju. Dlatego w trakcie zbliżającego się sezonu przybędzie 7 stref i 87 rowerów 4G – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Teraz trwają prace konserwacyjne przy rowerach, by były gotowe na początek sezonu 1 marca.
– Przerwa zimowa to dla nas ważny okres, a jeszcze ważniejszy dla naszych rowerów – mówi Łukasz Dubieniecki, dyrektor ds. Operacji i Utrzymania w Nextbike Polska. – Każdy pojazd, który trafia do serwisu, jest przez nas dokładnie sprawdzany i jeżeli wymaga choćby drobnej naprawy, to się nim odpowiednio zajmujemy. Wszystkie prace przebiegają zgodnie z planem, niedługo będziemy w pełni gotowi na rozpoczęcie kolejnego sezonu rowerowego w Poznaniu.
W tym roku użytkownicy będą mieli do dyspozycji dodatkowe strefy wypożyczeń razem będzie ich 113, w tym 3 stacje PRM 3G z rowerkami miejskimi dla dzieci: Malta Ski, Termy Maltańskie i Rondo Śródka. Będzie na nich do dyspozycji prawie 1000 rowerów, w tym 76 rowerów wyposażonych w foteliki, służące do przewozu dzieci.
Będzie też więcej rowerów bezstacyjnych 4G i dodatkowo 30 rowerów elektrycznych PRM 4G. A przy tym rower miejski zostanie bardziej związany z klasycznym transportem miejskim, co ma też związek ze zmianą taryfy opłat.
Użytkownicy, którzy nie mają karty PEKA i biletu okresowego, będą musieli zapłacić za pierwsze 30 minut wypożyczenia symboliczną złotówkę. Od 31. do 60. minuty – 2 zł. Natomiast użytkownicy karty z ważnym biletem okresowym nadal będą przez pierwsze pół godziny jeździć za darmo. Do bezpłatnego przejazdu uprawniają wszystkie bilety okresowe ważne w momencie wypożyczenia przez okres powyżej 14 dni.
„Opłata w wysokości 1 zł jest zgodna z preferencjami wskazanymi przez użytkowników w ankiecie” – informuje ZTM. – „Najwięcej badanych (blisko 39 proc.) wskazało kwotę 1,20 zł jako akceptowalną w momencie wprowadzania opłaty od 1 minuty wypożyczania. Zmiana ta wpisuje się w rosnący średni czas wypożyczenia roweru miejskiego, który obecnie wynosi 23 minuty i 31 sekund”.