Pierwsze elementy nowej konstrukcji stalowej trafiły już na wschodni brzeg Warty. Ostatnie mają się pojawić do 7 kwietnia. Jest duża szansa, że most będzie przejezdny jeszcze w tym roku.
Do transportu elementów powstających w wytwórni poza Poznaniem używany jest specjalistyczny sprzęt do przewozu elementów ponadnormatywnych. Dostawa segmentów mostu na plac budowy jest trudnym przedsięwzięciem logistycznym. Elementy mają wysokość do 4,5 metra, a ich długość sięga 35 metrów. Największe ważą 45 ton.
Segmenty montowane są na przygotowanych konstrukcjach wsporczych z wykorzystaniem starych podpór mostu. Do montażu wykorzystywany jest żuraw o udźwigu 500 ton. Po montażu nastąpi scalenie konstrukcji poprzez spawanie i wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego. Zasadnicze prace związane z montażem konstrukcji stalowej zakończą się do końca czerwca.
Nowa konstrukcja będzie mostem trójprzęsłowym o długości 236 metrów, bez podpór w nurcie rzeki, dysponującym trzema pasami jezdni, ścieżką rowerową oraz pieszą. Do jej budowy zostanie użyte około 7 tys. m3 betonu, a także około 2,5 tys. ton stali.
Przebudowa mostu Lecha ma zakończyć się w przyszłym roku, jednak w związku z postępem prac powinien on być przejezdny już do końca 2019 roku.