Polacy wysłali przez Internet 1,5 mln pism do urzędów

Podziel się!

Urzędy gmin, szkoły publiczne czy publiczne zakłady opieki zdrowotnej – wszystkie te instytucje muszą obsługiwać pisma ogólne obywateli przez internet. W 2018 r. Polacy tą drogą wysłali do urzędów niemal 1,5 miliona formularzy – podaje Ministerstwo Cyfryzacji.

“Podanie, wniosek, zażalenie, żądanie, czy wyjaśnienie – nie musisz iść do urzędu, by złożyć tam tego rodzaju pisma. Nie potrzebujesz umawiania wizyty. Pieczątkę zamień na Profil Zaufany, a wizytę w urzędzie i stanie w kolejce na chwilę przed komputerem” – zachęca resort cyfryzacji i dodaje: “Nie musisz brać wolnego lub zwalniać się wcześniej z pracy, by załatwić tego rodzaju sprawy. Możesz to zrobić o dowolnej porze dnia i nocy, bez wychodzenia z domu. Online”.

Pismo ogólne przez internet można wysyłać do m.in. ministerstw, urzędów gminy, urzędów centralnych, urzędów skarbowych, szkół publicznych, czy publicznych zakładów opieki zdrowotnej – czyli instytucji, który mają elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP.

“Polacy bardzo chętnie korzystają z tej możliwości. Tylko w 2018 r. tą drogą wysłali do urzędów niemal 1,5 miliona pism, a to oznacza 125 tysięcy pism w miesiącu” – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Wszystko, czego potrzeba do złożenia tego rodzaju pism przez internet to konto na platformie ePUAP i tzw. profil zaufany.

“Jedno i drugie są dostępne od ręki, bezpłatnie i przez internet. Profil Zaufany pozwala potwierdzić naszą tożsamość w sieci. Chodzi o to, by nikt nie mógł się pod nas podszyć” – przypomina minister Zagórski.

Elektroniczne urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP) pisma jest tak samo ważne jak potwierdzenie odbioru listu poleconego, wysłanego pocztą tradycyjną.

js/


Podziel się!

Dodaj komentarz

avatar