Sprawdzanie zgód TCF
piątek, 26 kwietnia, 2024

Platforma i Nowoczesna również skupiają się na transporcie publicznym

Transport publiczny wyrasta na temat numer jeden kampanii wyborczej. Platforma Obywatelska, wspólnie z Nowoczesną przedstawili dzisiaj swoje propozycje w tej sprawie.

Autorzy programu podkreślają, że nowoczesne miasto to miasto dobrze skomunikowane. Żeby mógł pozostać w tym gronie Koalicja będzie w dalszym ciągu stawiała na rozwój infrastruktury tramwajowej, autobusowej oraz kolejowej na terenie miasta.

– Zamierzamy dalej inwestować w transport publiczny – zadeklarował Jacek Jaśkowiak, Prezydent Poznania. – Stąd decyzja o zakupie 50 nowych tramwajów… I dalej będziemy inwestować w to, żeby po Poznaniu się dobrze podróżowało.

Oprócz tego niezmiennie niezwykle ważnym elementem programu są ścieżki rowerowe, buspasy oraz promocja rozwiązań opartych na dzieleniu pojazdów miejskich (rowery miejskie, skutery miejskie, car sharing).

Dalej są już konkretne obietnice. W najbliższej kadencji tramwaje mają dojeżdżać do nowych dzielnic (Naramowice, os. Faliste). Do tego dochodzi zapowiedź modernizacji kilku istniejących tras w mieście. Oprócz tego PO i N. obiecują zaprojektowanie kolejnych tras tramwajowych.

Dodatkowo ma nastąpić integracja miejskiego systemu komunikacji z Poznańską Koleją Metropolitarną (większa ilość parków Park&Ride, powiązanie dworca na Garbarach z trasą tramwajową na Naramowice, projekt nowej linii PKM na Ławicę i do Tarnowa Podgórnego). W rozładowaniu korków w samym Poznaniu ma pomóc większa ilość buspasów.

PO wspólnie z N. planuje również odciążenie śródmieścia od ruchu samochodowego oraz wprowadzenie stopniowego uspokajania ruchu na ulicach niepełniących ważnych funkcji dla ruchu międzydzielnicowego.

Zmiany czekają też w polityce parkingowej – ograniczone zostanie parkowanie w miejscach niedozwolonych (wprowadzenie małej architektury, która ma to uniemożliwić). Zreorganizowana będzie też strefa płatnego parkowania na Łazarzu i Wildzie, a dodatkowo stworzona ma zostać aplikacja mobilna “Dostępne parkingi”.

Zwiększy się liczba przystanków wiedeńskich, co ma pomóc mieszkańcom starszym oraz osobom niepełnosprawnym w korzystaniu z komunikacji miejskiej. W dalszym ciągu likwidowane będą sygnalizacje świetlne na terenie miasta oraz, podobnie jak w poprzedniej kadencji, duży nacisk zostanie położony na rozwój ścieżek rowerowych.

 

Strona głównaPoznańPlatforma i Nowoczesna również skupiają się na transporcie publicznym