Zakończona niedawno inwestycja ułatwia rowerzystom przemieszczanie się w rejonie skrzyżowania ulic Strzeleckiej, Królowej Jadwigi i Droga Dębińska, znacząco poprawiając połączenie ronda Rataje z śródmieściem.
Strategiczne połączenia rowerowe ukończone
Z początkiem roku sfinalizowano procedurę odbiorów końcowych nowo wybudowanych tras rowerowych w centralnej części Poznania. Prace budowlane dobiegły końca jeszcze w ostatnich miesiącach poprzedniego roku. Inwestycja stanowi element większego projektu zgodnego z Programem Rowerowym Miasta Poznania, który zakłada utworzenie głównej trasy łączącej śródmieście z obszarami Szczepankowa.
Infrastruktura rowerowa w rejonie ruchliwego skrzyżowania pozwala na sprawniejsze przemieszczanie się pomiędzy dwoma ważnymi punktami komunikacyjnymi Poznania. Rowerzyści zyskali nowe drogi po obu stronach ulicy Królowej Jadwigi na odcinku od mostu nad Wartą do ulic Strzeleckiej i Droga Dębińska. Dodatkowo powstały dogodne trasy na częściach ulic Strzeleckiej i Kazimierza Wielkiego.
Park Mazowieckiego z nową trasą dla jednośladów
Wśród zrealizowanych elementów inwestycji znajduje się również trasa przebiegająca przez park im. Tadeusza Mazowieckiego. Podczas jej projektowania i budowy szczególną uwagę zwrócono na ochronę istniejącej zieleni. Prace przeprowadzono z minimalną ingerencją w drzewostan i krzewy, co pozwoliło zachować naturalny charakter parku przy jednoczesnym zwiększeniu jego dostępności dla rowerzystów.
Funkcjonalne połączenia i udogodnienia dla cyklistów
Odcinek znajdujący się wzdłuż południowej części ulicy Królowej Jadwigi utworzył połączenie między przejazdem rowerowym przez ulicę Droga Dębińska a mostem Królowej Jadwigi. Natomiast po przeciwnej stronie ulicy wybudowano trasę łączącą przejazd przez ulicę Królowej Jadwigi z mostem oraz drogą rowerową zlokalizowaną w pasie drogowym ulicy Kazimierza Wielkiego.
Rozbudowa sieci przewidywała również poprowadzenie trasy do wschodniej części ulicy Strzeleckiej i dalej w kierunku ulicy Kazimierza Wielkiego. Obecnie rowerzyści mogą wygodnie przejechać za przystankiem autobusowym, a następnie skorzystać z wcześniej istniejącej infrastruktury prowadzącej do ulicy Mostowej.
Wszystkie nowo powstałe odcinki dróg rowerowych wyposażono w odpowiednie oświetlenie oraz system odwodnienia. Przebudowano również przystanek autobusowy przy ulicy Kazimierza Wielkiego.
Inwestycja nie ograniczyła się wyłącznie do budowy samych tras. W ramach projektu zamontowano elementy małej architektury zwiększające komfort korzystania z nowej infrastruktury. Wzdłuż tras ustawiono ławki umożliwiające odpoczynek podczas podróży, specjalne podpórki dla rowerzystów oczekujących na światłach oraz kosze na odpady.