Wiosenne prace remontowe chodników ruszają na Świerczewie. Mieszkańcy ulicy Śmiełowskiej i Kępińskiej wkrótce będą mogli cieszyć się nową nawierzchnią. Prace finansowane są ze środków Rady Osiedla Świerczewo.
Harmonogram prac remontowych
Prace na poznańskim Świerczewie rozpoczną się już we wtorek 8 kwietnia. Pierwszym etapem będzie modernizacja południowej części chodnika na ulicy Śmiełowskiej. Po zakończeniu tych działań, brygady remontowe przeniosą się na ulicę Kępińską, gdzie również przeprowadzą gruntowną renowację infrastruktury pieszej.
Na Śmiełowskiej mieszkańcy zobaczą ekipy budowlane, które zajmą się demontażem zniszczonych i popękanych płytek chodnikowych. W ich miejsce pojawi się kostka betonowa typu “pozbruk”. Prace na tym odcinku mają zakończyć się z końcem kwietnia bieżącego roku. Całkowity koszt tej części inwestycji oszacowano na 72 tysiące złotych.
Zakres prac i finansowanie
Północna strona ulicy Śmiełowskiej została odnowiona już w roku 2024. Remont obejmował wówczas obszar między ulicami Szubińską a Kępińską. Teraz przyszedł czas na uzupełnienie inwestycji po przeciwnej stronie jezdni.
Po ukończeniu prac na Śmiełowskiej, ekipy remontowe rozpoczną działania na zachodniej stronie ulicy Kępińskiej. Odcinek objęty remontem rozciąga się od ulicy Bohaterów Westerplatte aż do ulicy Gostyńskiej. Także tutaj zniszczone płytki chodnikowe zostaną zastąpione kostką betonową typu “pozbruk”. Na realizację tego etapu przewidziano budżet w wysokości niespełna 40 tysięcy złotych.
Całość inwestycji finansowana jest ze środków będących w dyspozycji Rady Osiedla Świerczewo, która zdecydowała się przeznaczyć pieniądze na poprawę infrastruktury pieszej w tej części miasta.
Korzyści dla mieszkańców
Modernizacja chodników na ulicach Śmiełowskiej i Kępińskiej przyniesie mieszkańcom Świerczewa wymierne korzyści. Nowa nawierzchnia znacząco poprawi komfort poruszania się pieszych, a także zwiększy bezpieczeństwo, eliminując nierówności i uszkodzenia, które mogły stanowić potencjalne zagrożenie, zwłaszcza dla osób starszych i niepełnosprawnych.