Od 7 lipca 2025 roku kierowcy podróżujący trasą S11 muszą liczyć się z kolejnymi utrudnieniami związanymi z prowadzonymi pracami remontowymi. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o rozszerzeniu strefy robót oraz wprowadzeniu nowych ograniczeń w ruchu.
Rozszerzenie strefy robót
Firma odpowiedzialna za realizację inwestycji, rozpocznie prace na dodatkowym fragmencie trasy. Nowy odcinek o długości około 3,4 kilometra będzie obejmował teren między stawami zlokalizowanymi za węzłem Poznań Ławica a węzłem Tarnowo Podgórne.
Dotychczas roboty prowadzone były na fragmencie liczącym około 3,8 kilometra, rozpoczynającym się od Miejsca Obsługi Podróżnych Dopiewo i kończącym na wysokości centrum logistycznego DHL, które znajduje się za węzłem Dąbrówka.
Zamknięcia na węźle Tarnowo Podgórne
Wprowadzone zostaną znaczące ograniczenia w funkcjonowaniu węzła Poznań Tarnowo Podgórne. Kierowcy nie będą mogli zjechać z ekspresówki jadąc od strony Wrocławia w kierunku Pniew oraz stolicy Wielkopolski. Podobnie niemożliwy stanie się wjazd na S11 w stronę Piły dla osób przyjeżdżających od strony Poznania czy Pniew.
Zarządca drogi wyznaczył alternatywne trasy dla kierowców. Osoby zmierzające do Piły od strony stolicy województwa oraz Pniew będą musiały skorzystać z węzła Ławica. Z kolei podróżni jadący od strony Wrocławia w kierunku Poznania i Pniew zostali skierowani na objazd przez węzeł Napachanie.
Zwężenia i ograniczenia prędkości
Na jezdni prowadzącej w stronę Wrocławia wprowadzone zostanie zwężenie ruchu do pojedynczego pasa w każdym kierunku. Ograniczenie obejmie fragment między węzłem Tarnowo Podgórne a stawami położonymi przed węzłem Poznań Ławica.
Nadal będzie obowiązywało wcześniej wprowadzone zwężenie na odcinku od centrum logistycznego DHL (przed węzłem Dąbrówka) do MOP Dopiewo. Na obu fragmentach trasy maksymalna dozwolona prędkość wyniesie 80 kilometrów na godzinę.
Harmonogram całej inwestycji
Kompleksowy remont ekspresowej S11 obejmuje fragment o łącznej długości 14,2 kilometra. Całość przedsięwzięcia została podzielona na cztery odrębne etapy, z których każdy ma trwać około trzech tygodni. Ostateczne terminy realizacji będą jednak uzależnione od panujących warunków pogodowych.
Zgodnie z przyjętą strategią, wykonawca w pierwszej fazie skoncentruje się na jezdni wschodniej, która prowadzi w kierunku Piły. Dopiero po zakończeniu tych prac ekipy przystąpią do modernizacji jezdni zachodniej, obsługującej ruch w stronę Wrocławia.
GDDKiA apeluje do użytkowników drogi o szczególną ostrożność podczas przejazdu przez strefy robót oraz dokładne obserwowanie wprowadzanego oznakowania. Zarządca zapowiada również regularne informowanie o kolejnych zmianach w organizacji ruchu.