Google Maps pozycjonowanie ‒ co warto wiedzieć?

Pozycjonowanie Google Maps to dobre rozwiązanie zarówno dla niewielkich, jak i dużych firm działających lokalnie. Co warto wiedzieć na ten temat i na jakie czynniki w szczególności zwrócić uwagę? Szczegółowe informacje znajdziecie w kompleksowym poradniku, który dostępny jest na blogu jednej z agencji SEO ‒ 1st place, poniżej przedstawiamy ogólne wskazówki. Miłej lektury!
Google Maps ‒ co to?

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym jest Google Maps. Google Maps to darmowa usługa Google, która ma na celu promocję firmy w wynikach wyszukiwania. Zarówno założenie, jak i weryfikacja wizytówki nie należą do trudnych zadań.

  • Absolutna podstawa to założenie konta w Google, jest to bardzo proste, wystarczy tylko uzupełnić formularz: https://accounts.google.com/SignUpWithoutGmail.
  • Kolejny krok w tworzeniu wizytówki na mapach to rejestracja w Google Moja Firma. Każdy przedsiębiorca zostanie poproszony o podanie danych i uzupełnienie formularza.
  • Ostatni krok to weryfikacja wizytówki.

Dzięki aplikacji Google Maps w wynikach wyszukiwania wyświetlać się będą podstawowe informacje o Twojej firmie, między innymi adres jak również numer telefonu czy godziny otwarcia.

Czym jest pozycjonowanie Google Maps?

Pozycjonowanie wizytówki Google Maps to po prostu poprawna optymalizacja wszystkich danych, dzięki którym dostarczymy użytkownikom, czyli naszym potencjalnym klientom, niezbędnych informacji na temat naszej oferty.

Warto podkreślić, że optymalizacja wizytówki przyczyni się również do zwiększenia wartościowego ruchu na stronie internetowej, a co za tym idzie, do większych zysków.

Pozycjonowanie Google Maps ‒ TOP 11

  1. Tytuł wizytówki w Google Moja Firma -Tytuł wizytówki powinien zawierać przynajmniej jedno słowo kluczowe, a jednocześnie nawiązywać do profilu działalności naszej firmy. Połączenie nazwy firmy i słów kluczowych daje bardzo dobre rezultaty, przykładowa fraza może brzmieć: 1st place pozycjonowanie Poznań
  2. Kategorie opisujące profil działalności firmy – Na pozycję w wynikach wyszukiwania wpływ ma również dobór kategorii, które w jak najlepszy sposób będą opisywać rodzaj naszej działalności. Zaleca się, aby wybrać 2-3 kategorie.
  3. Adres – Adres firmy to kolejny ważny czynnik mający wpływ na pozycjonowanie, wizytówka powinna zawierać dane takie, jak adres firmy, adres e-mail, numer telefonu, adres strony internetowej. Brak którejś z informacji utrudni pozycjonowanie.
  4. Obszar działania – Dobrze jest poinformować klientów w jakim obszarze działamy, możemy podać miasto lub województwo. W przypadku niewielkich firm, na przykład zakładów fryzjerskich, zaleca się, aby obszar działania nie przekraczał 20 km, większe firmy mogą zdecydować się nawet na obszar działania równy 100 km.
  5. Godziny otwarcia – Godziny otwarcia, w szczególności, gdy są bardziej atrakcyjne niż godziny otwarcia konkurencyjnej firmy, mogą być bardzo pomocne i zostać docenione przez Google’a jak i przez potencjalnych klientów. Jeśli przeprowadzimy odpowiednią konfigurację, nasza wizytówka w godzinach otwarcia firmy będzie wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania.
  6. Usługi / Produkty – Do wizytówki możemy dodać kolekcje naszych produktów i usług oraz ich cennik. Dzięki temu użytkownicy od razu będą mieli wgląd w naszą ofertę.
  7. Opis – Opis firmy ma duże znaczenie, musi być unikalny i zawierać słowa i frazy kluczowe, długość opisu nie powinna przekraczać 750 znaków.
  8. Zdjęcia firmy – Do wizytówki warto dołączyć zdjęcia naszej firmy, zarówno obiektu z zewnątrz, jak i wewnątrz, użytkownicy z pewnością to docenią.
  9. Opinie – Opinie mają bardzo duży wpływ na pozycjonowanie. Warto więc zadbać o to, by na naszej wizytówce znalazły się prawdziwie, pozytywne komentarze. Pozytywne oceny z pewnością zachęcą nowych klientów do skorzystania z naszych usług. Ponadto, możemy dołączać odpowiedzi na zamieszczone przez klientów opinie.
  10. Linki – Linki z zaufanych, cieszących się autorytetem stron i katalogów, na przykład yp.pl, pkt.pl to kolejny czynnik mający wpływ na pozycję wizytówki w wynikach wyszukiwania.
  11. Publikacja wpisów – Możemy publikować wpisy, a nawet krótkie artykuły, dobrym rozwiązaniem jest umieszczanie w treści linków do wpisów na portalach w social mediach, na przykład na Facebooku czy Twitterze. Content is king. dobrze więc zdecydować się na regularną publikację treści.
Wizytówka Google Maps ‒ dlaczego warto?

Wizytówka Google Maps to dobre rozwiązanie z wielu powodów, między innymi:

  • skuteczny marketing internetowy
  • możliwość wykupienia płatnej reklamy Google Ads, czyli kampani linków sponsorowanych
  • możliwość taniego pozycjonowania lokalnego
  • możliwość zamieszczenia informacji, takich jak nazwa firmy, adres strony
  • klienci będą mieli łatwy dostęp do treści umieszczonych na wizytówce, a jak już wspomnieliśmy. content marketing is king
  • sposób na dotarcie do nowych klientów.

Jeszcze więcej przydatnych informacji plus wideo poradnik na temat wizytówki Google Maps i jej pozycjonowania znajdziecie na blogu agencji SEO 1st place. Dodamy, że wspomniana agencja reklamowa specjalizuje się w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych, w kampaniach Google Adwords, w tworzeniu stron internetowych i oczywiście w wizytówkach Google Maps. Co więcej, aktualnie w 1st place trwa promocja, kod rabatowy lato 20% to gwarancja 20% zniżki. Zachęcamy do lektury!

Artykuł sponsorowany

1 1 vote
Oceń artykuł
guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze