Mieszkańcy Poznania muszą przygotować się na utrudnienia w ruchu na ulicy Radojewo. Zarząd Dróg Miejskich zapowiedział rozpoczęcie prac remontowych, które będą trwały przez większą część wakacji.
Harmonogram i zakres prac
Według informacji przekazanych przez Zarząd Dróg Miejskich, roboty budowlane wystartują 3 lipca 2025 roku. Modernizacja obejmie fragment drogi między ulicą Arnikową a przystankiem Imbirowa, co stanowi dystans około 1,2 kilometra.
Decyzja o przeprowadzeniu remontu w okresie letnim nie jest przypadkowa. Wybrano ten termin ze względu na zmniejszone natężenie ruchu oraz ograniczoną liczbę kursów autobusów komunikacji miejskiej.
Wykonawcy planują kompleksową wymianę nawierzchni. Proces obejmie usunięcie starych, zniszczonych warstw asfaltu metodą frezowania, a następnie położenie świeżej masy bitumicznej. Nowa nawierzchnia będzie składała się z dwóch warstw – wiążącej oraz ścieralnej.
Etapy realizacji inwestycji
Prace będą realizowane etapowo, aby zminimalizować niedogodności dla kierowców. Na początku roboty rozpoczną się na pasie prowadzącym w stronę Biedruska. Ten fragment ciągnie się od ulicy Podbiałowej do przystanku Imbirowa.
Po zakończeniu pierwszego etapu, ekipy budowlane przeniosą się na przeciwległy pas jezdni, którym samochody wjeżdżają do miasta. W tym czasie zostanie wprowadzony ruch wahadłowy, który w godzinach od 7:30 do 16:00 będzie kontrolowany przez pracowników drogowych.
Kolejne fazy obejmą odcinki między różnymi ulicami. Remont będzie kontynuowany na fragmencie łączącym ulice Podbiałową i Piołunową. W tym okresie kierowcy będą mogli korzystać z objazdu wyznaczonego przez te właśnie drogi.
Następnie prace obejmą kolejne fragmenty – między ulicami Piołunową i Halszki, a na koniec między Halszki i Arnikową. Również w tych etapach będzie obowiązywał ruch wahadłowy z ręcznym sterowaniem w godzinach porannych i popołudniowych.
Koszty i terminy zakończenia
Całość przedsięwzięcia ma zostać ukończona do 6 sierpnia 2025 roku. Oznacza to, że prace potrwają nieco ponad miesiąc. Budżet przeznaczony na modernizację tej części infrastruktury drogowej przekracza 1,9 miliona złotych.
Mieszkańcy korzystający z tej trasy muszą liczyć się z wydłużonym czasem przejazdu oraz koniecznością korzystania z alternatywnych tras.