W ramach współpracy między miejskimi przedsiębiorstwami komunikacyjnymi z Krakowa, Poznania i Warszawy, do stolicy Małopolski przybyły wyjątkowe pojazdy, w tym słynna „Księżniczka” z Poznania oraz warszawska „Parówka”.
„Księżniczka”, czyli poznański tramwaj 102Na, jest jednym z 65 wagonów przegubowych, które w latach 1970-1973 dostarczono do Poznania. Po ponad czterech dekadach służby, ostatni wagon tej serii, oznaczony numerem 71 i wyprodukowany w chorzowskim Konstalu pod koniec 1972 roku, stał się eksponatem muzealnym. Z kolei „Parówka”, warszawski tramwaj 13N, był charakterystycznym elementem warszawskiego krajobrazu przez ponad pół wieku, aż do końca 2012 roku.
W zamian za te zabytkowe tramwaje, Kraków przekazał swoim partnerskim miastom dwa inne historyczne pojazdy: wagon typu K, który udał się do Poznania, oraz tramwaj GT6, który został wysłany do Warszawy.
Krakowska Linia Muzealna, która jest popularną atrakcją turystyczną w okresie letnim, rozpoczęła swoją działalność 9 czerwca i będzie dostępna dla pasażerów aż do 22 września.