wtorek, 16 kwietnia, 2024

Pozycjonowanie stron Poznań i Wielkopolska – lokalne SEO dla firmy

Wyszukiwarka Google to od lat nieocenione źródło najbardziej użytecznych i istotnych informacji. Wprowadzane w jej obrębie zmiany i aktualizowane na bieżąco algorytmy tworzenia rankingu stron mają na celu poprawę przydatności wyświetlanych wyników – tak aby nadążyć za nieustannie zmieniającymi się potrzebami użytkowników Google.

Jednym z ciągle udoskonalanych mechanizmów jest ten, odpowiedzialny za wyświetlanie najbliżej położonych i najlepiej ocenianych firm lokalnych, oferujących poszukiwane przez Internautów produkty lub usługi. Prowadzisz firmę lub świadczysz usługi w Poznaniu? Sprawdź, dlaczego powinieneś zainwestować w pozycjonowanie stron w Poznaniu.

Co oznacza lokalne pozycjonowanie stron internetowych?

Lokalne pozycjonowanie stron www to szereg działań realizowanych on-site (w obrębie witryny) oraz off-site (poza witryną), w celu uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania organicznego na określone frazy kluczowe związane z danym regionem: miastem, dzielnicą czy ulicą (w przypadku większych metropolii, np. pozycjonowanie firm w Poznaniu). Lokalne pozycjonowanie witryn internetowych pomaga wypromować produkty lub usługi w najbliższej okolicy, pozwalając w ten sposób dotrzeć do osób realnie zainteresowanych ofertą Twojej firmy.

SEO lokalne, nazywane także pozycjonowaniem regionalnym, ma wiele wspólnego z pozycjonowaniem klasycznym (tzw. pozycjonowanie fraz lub pozycjonowanie organiczne stron na frazy) czy szerokim. W procesie tym występuje jednak kilka elementów unikalnych, a żeby zrozumieć zasadę jego działania, trzeba dobrze poznać specyfikę biznesu, dla którego realizowane będzie lokalne pozycjonowanie w sieci, oraz czynniki, jakimi kieruje się Google, wyświetlając wyniki dla poszczególnych zapytań Internautów.

Co wpływa na lokalne pozycjonowanie stron w Google?

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na lokalne pozycjonowanie stron www w wyszukiwarkach jest optymalizacja stron internetowych (SEO – Search Engine Optimization) pod kątem dobrze dobranych fraz (keywords). Słowa kluczowe dla lokalnego pozycjonowania strony mogą zawierać nie tylko nazwy usług czy towarów zestawione z nazwą miasta, w którym znajduje się siedziba firmy, ale także z nazwą województwa czy sąsiadujących miejscowości (jeżeli zasięg działania firmy jest szerszy). Mogą one zatem wyglądać następująco: kosmetyczka , szyldy reklamowe Poznań, fryzjer Poznań centrum, agencja reklamowa Poznań, szewc Poznań Jeżyce, pozycjonowanie stron Poznań itp.

Optymalizacja stron www (SEO) dla pozycjonowania lokalnego to szereg działań, które powinny uwzględniać:

  • umieszczenie nazwy lokalizacji (np. miasta) w tytule strony
  • uwzględnienie nazwy lokalizacji w nagłówkach Hx
  • umieszczenie nazwy lokalizacji w tekstach zawartych na stronie
  • umieszczenie na stronie pełnego adresu firmy – wraz z numerem telefonu, najlepiej ze specjalnymi znacznikami schema.org

Lokalne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google dla np. miasta Poznań obejmuje także następujące elementy:

  • założenie i optymalizację wizytówki w usłudze Google Moja Firma
  • budowanie bazy pozytywnych opinii o firmie
  • publikację i spójność danych w wizytówkach NAP
  • pozyskiwanie linków z okolicy

Google Moja Firma

Usługa Google Moja Firma pozwala na stworzenie bezpłatnej wizytówki i umieszczenie jej na Mapach Google. Dobrze uzupełniony profil to szereg korzyści nie tylko dla lokalnego pozycjonowania stron, ale i dla samych użytkowników, którzy mogą zobaczyć Twoją firmę na mapie miasta, a także poznać jej szczegółowe dane (adres, numer telefonu czy godziny otwarcia) i zobaczyć zdjęcia.

Baza pozytywnych opinii o firmie

Profil w Google Moja Firma pozwala na dodawanie ocen oraz wystawianie opinii o firmie. Im więcej pozytywnych opinii, tym większa wiarygodność i widoczność wizytówki, a tym samym sygnał dla potencjalnych klientów, że warto skorzystać z usług Twojej firmy. Aż 82% Internautów sprawdza opinie w Internecie na temat lokalnych firm, a samo Google potwierdziło, że mają one realny wpływ na to, jaka jest pozycja strony w Internecie. Poproś swoich klientów o wyrażenie opinii, zadbaj o wysoki poziom obsługi, jakość oferowanych produktów i dobrą komunikację z klientami – dzięki temu możesz liczyć na ich pełne zadowolenie, a w konsekwencji – bazę pozytywnych ocen.

Wizytówki NAP

NAP (ang. Name, Address, Phone Number) to podstawowe dane kontaktowe – nazwa, adres i telefon. Cytowanie NAP, a więc zamieszczanie w sieci spójnych danych teleadresowych firmy, ma duży wpływ na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach oraz pozycjonowanie firm w Google Maps. Dane lokalnej firmy mogą zawierać m.in.:

  • katalogi firm
  • katalogi branżowe
  • katalogi regionalne

We wszystkich wizytówkach NAP powinny znajdować się takie same dane firmy. Jeśli istnieje taka możliwość, warto również umieścić w nich link do strony internetowej. Dzięki takim praktykom pozycjonowanie w Internecie na frazy lokalne powinno przynieść jeszcze lepsze efekty.

Baza lokalnych linków

Zbudowanie bazy lokalnych linków to kolejny czynnik, który ma wpływ na skuteczne pozycjonowanie w Google. Istotną rolę będą tu odgrywać linki prowadzące z serwisów regionalnych – oficjalnych stron miasta lub gminy, lokalnych portali informacyjnych czy witryn okolicznych dostawców.

Poznań i skuteczne pozycjonowanie stron – SEO lokalne dla firm

Jeżeli prowadzisz firmę w Poznaniu i zależy Ci na wypromowaniu produktów lub usług w najbliższej okolicy oraz dotarciu do lokalnych klientów, pozycjonowanie serwisu na frazy regionalne będzie dobrym pomysłem. Stolica Wielkopolski zajmuje czołowe miejsce w gronie najszybciej rozwijających się miast europejskich, stanowiąc tym samym idealne miejsce do prowadzenia biznesu. Poznański rynek charakteryzuje duże nasycenie zarówno ze strony detalistów, którzy są zainteresowani Twoją ofertą, jak i firm, z którymi możesz podjąć współpracę B2B.

Pozycjonowanie strony www w Poznaniu ma olbrzymi potencjał – pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji, zwiększyć rozpoznawalność marki i dotrzeć do potencjalnych klientów zawsze wtedy, gdy zechcą nawiązać współpracę z działającą w ich pobliżu firmą.

Lokalne pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google możesz rozszerzyć także na aglomerację poznańską czy większe miasta w Wielkopolsce – wszystko zależy od tego, jaki jest zasięg Twojej działalności. Regionalne pozycjonowanie witryny można również zintensyfikować dla głównych dzielnic Poznania, wybierając frazy związane ze Starym Miastem, Grunwaldem, Nowym Miastem, Jeżycami czy Wildą. Lokalna promocja strony w Google pozwala także na zawężenie pozycjonowania dla poszczególnych ulic czy osiedli.

Pozycjonowanie stron internetowych w Google jakie korzyści dla firmy?

Aż 46% zapytań w wyszukiwarce Google dotyczy usług regionalnych. To doskonały dowód na to, że warto postawić na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach na frazy lokalne. Wpisywanie bardzo dokładnych zapytań związanych z danym regionem (miastem, dzielnicą czy osiedlem) to trend często wykorzystywany przez lokalnych Internautów. Doskonałym na to dowodem są podpowiedzi Google, w których nierzadko można zauważyć, że użytkownicy najpierw wpisują bardziej konkretną część miasta, a dopiero potem dopełnienie “Poznań”, np. “restauracja grunwaldzka poznań”. To potwierdza fakt, że dla Internautów konkretna lokalizacja jest niezwykle ważna.
Strony internetowe pozycjonowane lokalnie np. w Poznaniu mają zatem większą szansę dotarcia do osób, które chcą sprawnie zrealizować swoje potrzeby (dokonać zakupu lub skorzystać z usług) i poszukują firmy, która znajduje się w ich pobliżu. Profesjonalne pozycjonowanie stron w Internecie to dla poznańskich firm skuteczny sposób na wzrost pozycji, zwiększenie widoczności i pozyskanie nowych klientów.

Lokalne pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych sprawdza się w branżach takich jak gastronomia, finanse i bankowość, szkoła i edukacja, motoryzacja, telekomunikacja i IT, prawo i administracja, medycyna i farmacja, inżynieria i budownictwo – wszędzie tam, gdzie trudno zrealizować usługę lub dokonać zakupu na odległość. Zanim lokalny klient zdecyduje się na skorzystanie z oferty danej firmy, najpierw dokładnie sprawdzi, czy jest ona w jego zasięgu, wpisując w wyszukiwarkę frazę powiązaną z jego lokalizacją. Przedstawione mu w ten sposób wyniki wyszukiwań posłużą również do sprawdzenia innych informacji, nie mniej zresztą ważnych, dotyczących choćby wskazówek dojazdu czy godzin otwarcia.

Lokalne pozycjonowanie firmy w Internecie przynosi szereg korzyści:

  • wysoka pozycja strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania (w tym Google Maps)
  • zwiększenie ruchu na stronie
  • wzrost rozpoznawalności marki na rynku lokalnym
  • wzrost współczynnika konwersji
  • większa sprzedaż produktów i usług
Lokalne pozycjonowanie stron – opinie

Skorzystaliśmy z usługi pozycjonowania stron na frazy lokalne, ponieważ chcieliśmy dotrzeć do klientów z Poznania i mieszkańców okolicznych gmin, jako że świadczymy usługi z dojazdem. Rezultaty, jakie osiągnęła dla nas firma od pozycjonowania strony, zrobiły na nas ogromne wrażenie. Już po kilku miesiącach współpracy większość promowanych fraz lokalnych znalazła się w TOP 10 Google.

Zdecydowałam się na lokalne pozycjonowanie strony w Internecie po otrzymaniu rekomendacji i audytu, jaki przygotowała dla mnie wybrana wcześniej firma SEO. Rozpatrywałam to jako szansę zdobycia wysokiej pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania i pozyskania nowych klientów z mojego regionu. Lokalne pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach dość szybko przełożyło się na wzrost rozpoznawalności mojej marki przez okolicznych mieszkańców, czego odzwierciedleniem było oczywiście zwiększenie sprzedaży.

Każdej firmie działającej na rynku lokalnym szczerze polecam pozycjonowanie stron internetowych w Poznaniu – firma, z którą podjęliśmy współpracę, uświadomiła nam, jak ważne są działania w obrębie lokalnego SEO, by zwiększyć swoją rozpoznawalność na rynku i dotrzeć do klientów znajdujących się w pobliżu. W naszym przypadku usługa pozycjonowania strony na frazy lokalne przyniosła efekty już po kilku pierwszych tygodniach współpracy.

Skuteczne pozycjonowanie strony w Poznaniu – gdzie najlepiej?

Jeżeli prowadzisz firmę w Poznaniu i chcesz zainteresować swoją ofertą osoby mieszkające w tym mieście, jego okolicach lub nawet całym województwie, lokalne pozycjonowanie stron www w Google będzie dobrym sposobem na to, by przyciągnąć klientów i wyróżnić się na tle konkurencji. Aby uzyskać satysfakcjonujące efekty lokalnego SEO, nie wystarczą podstawy pozycjonowania stron – tu potrzeba przygotowania optymalnej strategii marketingowej. O dobre pozycjonowanie strony lokalnie powinna zadbać doświadczona agencja zajmująca się reklamą w Google, dysponująca zespołem wykwalifikowanych specjalistów z wielu dziedzin.

SEMPIRE to agencja SEO z Poznania, oferująca skuteczne pozycjonowanie stron www na frazy lokalne. Firma dostarcza sprawdzone i kompleksowe rozwiązania z zakresu reklamy w wyszukiwarce Google i Internecie. Już na etapie pierwszych rozmów przygotowywana jest profesjonalna strategia pod lokalne pozycjonowanie serwisów internetowych, uwzględniająca potencjał danej witryny oraz działania podejmowane przez bezpośrednich konkurentów.

Oferta na pozycjonowanie stron lokalnie jest kompleksowa (analiza i dobór słów kluczowych odpowiednich dla regionu, pełna optymalizacja stron www, wizytówka firmy w katalogach, wizytówka w Google Moja Firma, lokalne pozycjonowanie usług w Google Maps).

SEMPIRE to profesjonalna firma zajmująca się reklamą w Internecie. Dysponując wiedzą i bogatym doświadczeniem w budowaniu świadomości marki na rynku poznańskim, a także realizując wiele projektów dla lokalnych przedsiębiorców, może zaoferować najlepsze pozycjonowanie stron, stając się jednocześnie idealnym partnerem biznesowym.

Skontaktuj się z SEMPIRE i poznaj ofertę na lokalne pozycjonowanie strony firmy w Poznaniu.

Agencja SEM / SEO SEMPIRE – Pozycjonowanie Poznań
Ul. Dąbrowskiego 77A
60-529 Poznań
E-mail: [email protected]
Telefon: 61 333 22 11
www.sempire.pl

Możesz liczyć na niezobowiązujące i profesjonalne doradztwo specjalistów ds. SEO i SEM oraz całkowicie bezpłatne przygotowanie analizy i strategii na Twojej strony internetowej.

Szczegóły znajdziesz pod adresem:
https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron-poznan.html

Strona głównaBiznes i FinansePozycjonowanie stron Poznań i Wielkopolska – lokalne SEO dla firmy