piątek, 29 marca, 2024

Poznań: Weekendowe atrakcje na trasie Maltanki i na liniach turystycznych

Borsig Bn2t z 1925 roku oraz Ryjek, czyli MBxc1-41 z 1932 roku – tymi pojazdami można się przejechać w ten weekend na trasie Maltanki. A na liniach turystycznych Księżniczka, czyli wagon 102Na oraz skład 4N1+ND, a także Ikarus i Nieoplan.

“W najbliższą sobotę i niedzielę kursy na Maltance będą realizowane przez dwa wyjątkowe pojazdy: parowóz Borsig Bn2t i wagon motorowy MBxc1-41 zwany Ryjkiem” – informuje MPK . – “Planowane jest również skierowanie na trasę (z “ryjkiem”) wagonu nazywanego przez hobbystów “kowbojką” – Bxhi 00300014 254-1. Został on wyprodukowany prawdopodobnie w 1912 roku i początkowo służył jako wagon bagażowy. W toku eksploatacji został przebudowany na klasyczny wóz pasażerski z ustawionymi wzdłuż ścian bocznych ławkami i przedłużonymi pomostami wejściowymi. Przez wiele lat pełnił służbę w Białośliwiu. Wraz z pozostałymi pojazdami z kolekcji Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych znalazł się na stanie MPK Poznań i obecnie jest najstarszym czynnym wagonem pasażerskim na Kolei Parkowej Maltanka”.

Przypomnijmy, że w weekendy kursy na Maltance odbywają się co 30 minut, w godzinach od 10.00 do 19.00: o pełnych godzinach ze stacji Maltanka będzie wyruszał parowóz, a 30 minut później Ryjek.

MPK przypomina także, że w weekend kursują także linie turystyczne, więc w sobotę czy w niedzielę można wsiąść do historycznych pojazdów MPK Poznań i wybrać się na przejażdżkę i obejrzeć najpiękniejsze zakątki stolicy Wielkopolski.

“Na trasę linii 0 wyjadą: w sobotę – wagon 102Na (tak zwana “księżniczka”), a w niedzielę – skład 4N1+ND (tramwaj 4N1 należy do MPK S.A. w Krakowie, które na ten sezon udostępniło pojazd na poznańskie linie turystyczne)” – informuje MPK. – “Do obsługi linii 100 zaplanowane zostały: na sobotę autobusy Ikarus 280 i Neoplan N4020, a na niedzielę – dwa Ikarusy (Ikarus 260 oraz Ikarus 280). Na linii 102, która funkcjonuje tylko w soboty, kursować będzie Ikarus 260”.

Neoplan to pierwszy niskopodłogowy autobus miejski w Polsce – został zakupiony przez Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie w 1994 roku od Biura Handlowego Neoplan Polska, prowadzonego przez późniejszego założyciela firmy Solaris. Gdy zakończył służbę w MZA Warszawa, firma Solaris Bus & Coach odkupiła go i odrestaurowała.

Strona głównaPoznańPoznań: Weekendowe atrakcje na trasie Maltanki i na liniach turystycznych