Łącznik umożliwi zjazd na Wartostradę z ulicy Estkowskiego na moście Chrobrego do Starego Portu. Tam połączy się z istniejącym odcinkiem Wartostrady, który biegnie pod mostem do ul. Czartoria.
– W przyszłym tygodniu przekażemy wykonawcy plac budowy, roboty potrwają do końca tego roku. Łącznik powstaje z myślą o pieszych i rowerzystach, dzięki inwestycji poprawi się dostęp do Wartostrady. Dodatkowo przy wybudowanym przez nas w ubiegłym roku zapleczu przystani powstaną schody prowadzące do ul. Estkowskiego – mówi Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Oprócz budowy łącznika i schodów na skarpie, zadanie obejmuje również remont dojścia do istniejących schodów prowadzących na brzeg rzeki. Nowa infrastruktura nad Wartą będzie oznakowana, oświetlona i objęta monitoringiem wizyjnym.
Zakończyła się także procedura odbiorowa podsumowująca cały zakres zadania pod nazwą „Budowa Wartostrady pieszo-rowerowej w Poznaniu wraz z oświetleniem, monitoringiem wizyjnym oraz małą architekturą”. Roboty realizowane były w 2019 i 2020 r., obejmowały budowę nowych odcinków od mostu Królowej Jadwigi do parku w Starym Korycie Warty, pomiędzy ulicami Czartoria i Chwaliszewo oraz przy Bramie Poznania ICHOT. W ramach tego zadania starsze odcinki Wartostrady zostały wyposażone w monitoring, oświetlenie i małą architekturę. Powstały także trzy parkingi rowerowe: przy moście Rocha (od ul. Ewangelickiej), moście Chrobrego (od ul. Czartoria) oraz na dworcu PKP Garbary. Ten ostatni wyróżnia się dwoma poziomami – rowerzyści mogą umieścić rower na górze za pomocą specjalnego mechanizmu.
PIM, el