“Poznań Przyciąga” potencjalnych studentów

“Poznań Przyciąga” to akcja mająca na celu zachęcić maturzystów z Polski do studiowania na poznańskich uczelniach.

W ramach kampanii przedstawiciele miasta spotkają się z kilkoma tysiącami uczniów z siedmiu województw. Oprócz tego miasto spróbuje zachęcić potencjalnych rekrutów szeroką kampanią w internecie. Podczas samych spotkań maturzystom zostaną przedstawione oferty poznańskich uczelni, ale również programy stypendialne czy oferta kulturalna Poznania.

– W Poznaniu studiuje około 112 tys. studentów, którzy tworzą atmosferę naszego miasta. To w dużej mierze dzięki nim Poznań się rozwija i tętni życiem. Różnymi działaniami staramy się przyciągnąć młodych do Poznania i odpowiedzieć na ich potrzeby – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca Prezydenta Miasta Poznania.

– Dbamy o to, aby w każdej edycji kampanii prezentację prowadzili ludzie młodzi, którzy najlepiej wiedzą czym zaciekawić nastolatków. Ponadto zawsze staramy się czymś zaskoczyć maturzystów, dlatego w poprzednich latach wykorzystaliśmy np. kamery GoPro, multimedia, a także technologię rzeczywistości wirtualnej – mówi Anna Wawdysz, zastępca dyrektora Wydziału Rozwoju Miasta i Współpracy Międzynarodowej UMP. – Tym razem zaproponujemy uczniom interaktywny quiz, do którego wykorzystają swoje smartfony – dodaje.

W ramach kampanii działa także strona internetowa www.poznanprzyciaga.pl, na której osoby zainteresowane studiami w Poznaniu znajdą wszystkie niezbędne informacje dotyczące oferty akademickiej miasta, mogą wypełnić test preferencji zawodowych i pobrać poradnik maturzysty, który ułatwi im przygotowania do egzaminu dojrzałości.

– Jestem przekonany, że taka kompleksowa kampania, czyli spotkania w szkołach wzmocnione działaniami w mediach społecznościowych, zachęca maturzystów do bardziej szczegółowego zapoznania się z akademicką ofertą naszego miasta. Cieszymy się, że akcja cieszy się popularnością, a szkoły dopytują o kolejne edycje – podsumowuje Mariusz Wiśniewski.

Poznań stara się również przyciągać studentów zagranicznych. Obecnie na poznańskich uczelniach studiuje 5 tysięcy obywateli z innych państw. W ramach projektu “Study in Poznań” Miasto wspólnie z uczelniami promuje się podczas zagranicznych targów edukacyjnych.

Koszt kampanii to około 150 tysięcy złotych.

Autor: UMP

TenPoznań - partnerzy

Profil osób współpracujących z portalem TenPoznan.pl