czwartek, 28 marca, 2024

Poznań: Przebudowa trasy kórnickiej. Kto wygrał przetarg?

Poznańskie Inwestycje Miejskie rozstrzygnęły przetarg na wykonanie przebudowy trasy kórnickiej. A to oznacza rozpoczęcie prac – i kolejną nieczynną trasę tramwajową w mieście. Mieszkańcy tej części Rataj przez rok będą mieli problem z komunikacją publiczną.

23 sierpnia spółka PIM poinformowała, że wybrała najkorzystniejszą ofertę spośród złożonych w przetargu i jest nią oferta firmy ZUE SA z Krakowa, która chce przebudować trasę kórnicką za 72 238 942,03 zł. To więcej niż miasto przeznaczyło na ten remont, ale niewiele więcej, bo o 20 tysięcy zł, a tyle miasto będzie w stanie dołożyć.

Teraz więc czas na podpisanie umowy i rozpoczęcie prac – mamy już tu spory poślizg, bo zgodnie z pierwszymi informacjami prace w terenie miały się rozpocząć w połowie roku, czyli w czerwcu, a mamy już koniec sierpnia. Według obecnego harmonogramu prac, który spółka zamieściła na swojej stronie, prace rozpoczną się w trzecim kwartale tego roku, a potrwają dłużej niż zapowiadany rok, bo do czwartego kwartału 2023 roku.

W ramach przebudowy będą też wykonywane prace drogowe na fragmencie tzw. ringu Łacina. Przewidziana jest budowa przedłużenia ul. Pleszewskiej o długości ponad 200 metrów, na odcinku od skrzyżowania z ul. Zygmunta Warczygłowy do kolejnego z ulicami Kaliską i Polanka, z drogą rowerową. Przejazd przez torowisko tramwajowe w ciągu ul. Milczańskiej nie będzie dostępny dla samochodów. Zostanie za to rozbudowana ul. Kaliska na odcinku od ul. Polanka do ul. Jana Pawła II z dostosowaniem organizacji do ruchu jednokierunkowego na tym odcinku i z możliwością przejazdu przez torowisko. W planach jest również budowa ciągu pieszego i rowerowego po południowej stronie torowiska do ul. Piaśnickiej i Inflanckiej.

Ze względu na przebudowę zostanie wyciętych 121 drzew – tylko 14, według oceny miejskich specjalistów, nadaje się do przesadzenia. W zamian zostanie posadzonych 250 nowych drzew.

Trasa kórnicka będzie kolejną, po trasach na Świętym Marcinie, Mielżyńskiego, Dowbora-Muśnickiego i trasie Pestki, które są wyłączone z ruchu ze względu na remonty. Nie wiadomo jeszcze, jak będzie wyglądała komunikacja zastępcza w tym rejonie.

Strona głównaPoznańPoznań: Przebudowa trasy kórnickiej. Kto wygrał przetarg?