czwartek, 28 marca, 2024

Poznań: Na Wierzbięcicach już widać zmiany

Trwają, rozpoczęte w połowie sierpnia tego roku, prace w ramach przebudowy torowisk w ulicach Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. i już widać pierwsze zmiany!

Prace aktualnie toczą się na odcinku od dawnego dworca PKS (obecnie Nowy Rynek) do skrzyżowania z ul. 28 Czerwca 1956 r. wraz z węzłem rozjazdowym przy rynku Wildeckim.

– To kolejna duża inwestycja w poprawę jakości komunikacji miejskiej w Poznaniu. Dzięki niej tramwaje będą tym odcinkiem jeździły szybciej i ciszej. W przyszłości jego przedłużeniem będzie nowa trasa tramwajowa wzdłuż ul. Ratajczaka, która połączy Dębiec i Wildę z ścisłym centrum – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. – Prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem, w kilku miejscach widać już elementy nowego torowiska. Po ich zakończeniu w połowie przyszłego roku, ekipy budowlane przeniosą się na ul. 28 Czerwca 1956 r., gdzie remontowany będzie odcinek do skrzyżowania z ul. Kilińskiego i Krzyżową.

Oprócz robót związanych z torowiskiem, na odcinku między ul. Wujka a Niedziałkowskiego rozpoczęły się również przygotowania do prac drogowych – budowy konstrukcji jezdni.

– Na tym etapie skupiamy się głównie na infrastrukturze podziemnej. To roboty pracochłonne i mało widoczne, ale jednocześnie bardzo istotne dla mieszkańców. Dotyczą modernizacji kluczowych mediów, aktualnie sieci wodociągowej i od ubiegłego tygodnia także gazowej. Prace nad siecią ciepłowniczą zakończyły się przed sezonem grzewczym – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

W ramach całej inwestycji na ponadkilometrowym odcinku przebudowane zostanie torowisko tramwajowe wraz siecią trakcyjną oraz węzeł rozjazdowy u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. Dzięki wydzielonemu, w dużej mierze zielonemu torowisku, tramwaje nie będą blokowane przez samochody. Przy ul. św. Czesława powstaną przystanki wiedeńskie, a przy rynku Wildeckim – w wyniku przeniesienia przystanków z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda – zostanie wybudowany zintegrowany węzeł przesiadkowy w formie antyzatok. Przy rynku powstaną też parkingi rowerowe bike&ride. Wszystkie odnowione przystanki na przebudowywanym odcinku zostaną wyposażone w tablice informacji pasażerskiej. Z kamienic stojących wzdłuż przebudowywanego odcinka znikną przewody trakcyjne i oprawy oświetleniowe.

Po obu stronach torowiska powstanie jednopasowa jezdnia uwzględniająca ruch rowerowy, na której będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/h. Pojawią się elementy małej architektury: ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe, a także zieleń.

PIM, el

Strona głównaPoznańPoznań: Na Wierzbięcicach już widać zmiany