Sprawdzanie zgód TCF
sobota, 20 kwietnia, 2024

Poznań: Ignacy Jan Paderewski jako idol, czyli nadchodzi #PADDYMANIA

Podczas koncertów budził podobne emocje, jak później Beatlesi czy Elvis Presley. Mówiono, że ma w sobie magię i trudno z tą opinią polemizować, skoro mowa o człowieku, który sam jeden wywołał powstanie… Teraz stał się isnpiracją ogólnopolskiej akcji #PADDYMANIA..

Ignacy Jan Paderewski był kompozytorem, politykiem, mężem stanu, ale także bożyszczem kobiet i ówczesnym odpowiednikiem gwiazdy czy też celebryty. Amerykanie nazywali go Paddy – stąd właśnie nazwa ogólnopolskiej akcji #PADDYMANIA. Jednym z jej elementów jest teledysk, w którym wystąpili aktorzy Teatru Muzycznego w Poznaniu i gwiazda musicalu Hamilton, Sifiso Mazibuko.

Występy Paderewskiego pod koniec XIX wieku w Stanach Zjednoczonych wywoływały histerię porównywalną do tej, jaką 60 lat później wzbudzał Elvis Presley czy Beatlesi. W Polsce jest on znany przede wszystkim ze swoich osiągnięć politycznych i muzycznych, jednak autorzy kampanii #PADDYMANIA, chcą przybliżyć inne, mniej znane oblicze kompozytora.

– Ignacy Jan Paderewski był, jest i może być wzorem oraz inspiracją pod warunkiem, że będziemy o nim mówić jak o człowieku z krwi i kości, a nie pomnikowej postaci – zaznacza Marta Szostak z biura marketingu Teatru Muzycznego w Poznaniu. – Dlatego zachęcamy do włączenia się do akcji #paddymania. W jej ramach zaprosiliśmy znane postaci polskich scen muzycznych i teatralnych, gwiazdy kina i telewizji, celebrytów, dziennikarzy, polityków a przede wszystkim młodzież, do podjęcia Paderewski challenge. Chcemy w ten sposób wzbudzić zainteresowanie patriotyzmem w nowoczesny i atrakcyjny sposób oraz popularyzować wiedzę o historii Polski i postaci wybitnego męża stanu.

Akcję promuje teledysk do utworu Paddymania, który w piątek miał swoją premierę. W nagraniu wystąpił zespół wokalny i balet Teatru Muzycznego w Poznaniu oraz Sifiso Mazibuko, odtwórca roli Aarona Burra w londyńskiej wersji musicalu Hamilton. Wśród realizatorów teledysku znaleźli się choreograf Paulina Andrzejewska-Damięcka oraz duet Kissinger Twins, znany z podobnych produkcji m.in. w Wielkiej Brytanii i Chinach.

W ramach Paderewski challenge przygotowano kartki z napisem #PADDYMANIA , maski z wizerunkiem I. J. Paderewskiego oraz nakładki na zdjęcia profilowe na Facebooku.
– Zachęcamy do korzystania z nich, publikacji zdjęć z oznaczonych tagiem #PADDYMANIA oraz wytypowania kolejnych osób do udziału w wyzwaniu – mówi Marta Szostak.

Jak zapowiadają organizatorzy, kilka dni po premierze teledysku ogłoszony zostanie konkurs na najbardziej kreatywne zdjęcie wykorzystujące motyw maski lub tagu. Fotografie można publikować zarówno na Instagramie, jak i Facebooku.

Oprócz polskich wydarzeń, w listopadzie w Waszyngtonie odbędzie się premierowy pokaz jednoaktowej opery Three Paderewskis, a w Nowym Jorku zaprezentowana zostanie koncertowa wersja spektaklu Virtuoso. Natomiast wiosną przyszłego roku w Polsce zostanie przygotowany program edukacyjny dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Młodzież będzie mogła wziąć udział w interaktywnej lekcji poświęconej postaci I. J. Paderewskiego.

Akcje zwieńczy premiera musicalu Virtuoso, która odbędzie się jesienią 2020 roku w Teatrze Muzycznym w Poznaniu. Spektakl będzie można też oglądać w Warszawie i Krakowie oraz na deskach teatrów w Stanach Zjednoczonych.

W kampanię #PADDYMANIA zaangażował się m.in. Mateusz Damięcki. Aktor, w wideo umieszczonym na portalu YouTube, zachęca do włączenia się w Paderewski challenge.

UMP, el

Strona głównaPoznańPoznań: Ignacy Jan Paderewski jako idol, czyli nadchodzi #PADDYMANIA