piątek, 29 marca, 2024

Poznań: Dobra i zła wiadomość dla mieszkańców. Kończy się jeden remont. Zaraz rozpocznie się kolejny!

13 grudnia tramwaje wrócą na ulicę Królowej Jadwigi i rondo Rataje – ale przestaną kursować ulicą 28 Czerwca na odcinku od rynku Wildeckiego do Hetmańskiej. Zaczyna się kolejny duży remont.

Tego samego dnia ulica 28 Czerwca zostanie także wyłączona z ruchu samochodowego – od skrzyżowania z ul. Wierzbięcice do skrzyżowania z ulicami Krzyżową i Kilińskiego. Na tym odcinku przebudowane zostanie nie tylko torowisko tramwajowe, ale też jezdnia, chodniki i infrastruktura podziemna.

– Prace na ul. 28 Czerwca 1956 r. to drugi etap inwestycji, który zaczął się od zmian na ul. Wierzbięcice. W tym przypadku jednak nie zachowamy przejezdności, droga do skrzyżowania z ul. Kilińskiego i Krzyżową będzie całkowicie zamknięta. Pozwoli to nam szybciej zrealizować prace. Zakładamy, że ulica z nowym torowiskiem, jezdnią i chodnikami będzie dostępna w połowie przyszłego roku – mówi Tomasz Płóciniczak, dyrektor ds. przygotowania i realizacji inwestycji w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Pierwsze prace na ul. 28 Czerwca 1956 r. już się zaczęły, ale na razie nie przeszkadzały ani tramwajom, ani samochodom. 13 grudnia jednak ulica zostanie całkowicie zamknięta, co pozwoli na rozbiórkę torowiska oraz sfrezowanie starej nawierzchni jezdni. Obowiązkiem wykonawcy inwestycji będzie zapewnienie tzw. drogi życia dla pojazdów służb ratowniczych oraz przejścia dla pieszych zapewniające bezpieczne dojścia do posesji.

Wraz z wyłączeniem ul. 28 Czerwca 1956 r. na przebudowywanym odcinku zamknięte zostaną skrzyżowania z ulicami: Przemysłową, Sikorskiego oraz św. Jerzego – będzie można na nich jedynie zawrócić. Objazd wschodnią częścią Wildy wytyczony zostanie ulicami Czajczą, Dolna Wilda i Chłapowskiego dla jadących w stronę Dębca, a w przeciwnym kierunku (centrum miasta), przez ulice: Krzyżową, Dolna Wilda i Czajczą. Alternatywą są objazdy w zachodniej części, które biegną ulicami Bergera, Roboczą i Fabryczną, a także Prądzyńskiego i Czarnieckiego.

Od 13 obowiązywał będzie nakaz jazdy w lewo z ul. Wierzbięcice w ul. Czajczą. Z ul. Górna Wilda w ul. Wierzbięcice możliwy będzie skręt w prawo, w stronę centrum miasta, oraz skręt w lewo w kierunku ul. Czajczej. Obowiązywał będzie również nakaz jazdy w lewo z ul. św. Jerzego w ul. Wierzbięcice. Ponadto wprowadzony zostanie zakaz zatrzymywania się i postoju na ul. św. Jerzego na odcinku od ul. 28 Czerwca 1956 r. do ul. Wierzbięcice oraz na ul. Sikorskiego od 28 Czerwca 1956 r. do Prądzyńskiego.

Torowisko w ul. 28 Czerwca 1956 r. zostanie gruntownie przebudowane, wymieniona zostanie również sieć trakcyjna. Podobnie jak na ul. Wierzbięcice, zastosowana będzie technologia ograniczająca hałas i drgania. Zmienią się również przystanki komunikacji miejskiej, bo zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i zostaną wyposażone w tablice informacji pasażerskiej. Przy rynku Wildeckim – w wyniku przeniesienia przystanków z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda – planowany jest zintegrowany węzeł przesiadkowy z przystankami w formie antyzatok. Pojawi się tam również parking na rowery.

Po obu stronach torowiska będzie jednopasowa jezdnia uwzględniająca ruch rowerowy. Jezdnia, miejsca parkingowe jak i chodniki zyskają nową nawierzchnię. Całość uzupełni mała architektura oraz zieleń, w tym kilkanaście drzew. Na odcinku między ul. Sikorskiego a ul. Krzyżową i Kilińskiego (poza skrzyżowaniem z ul. św. Jerzego) torowisko będzie zielone tak, jak na ul. Wierzbięcice.

Źródło: PIM

Strona głównaPoznańPoznań: Dobra i zła wiadomość dla mieszkańców. Kończy się jeden remont. Zaraz...