czwartek, 28 marca, 2024

Nowy układ komunikacyjny w mieście. “Jest słabo”

ZTM opublikował 4 stycznia schemat komunikacji w Poznaniu po otwarciu całej trasy tramwaju na Naramowice. Linie nr 3 i 10 mają kursować do przystanku Błażeja, a autobus nr 169 zastąpi nr 151. “Szczerze mówiąc jest słabo” – komentuje projekt radny Paweł Sowa.

Zarząd Transportu Miejskiego zaznacza, że nowych schemat komunikacji został przygotowany po konsultacjach z radami osiedli i przy ich aprobacie oraz uwzględnieniu potrzeb mieszkańców poszczególnych dzielnic. Jednak tak osiedlowi radni, jak i mieszkańcy mają sporo wątpliwości co do zaproponowanych rozwiązań i wskazują na liczne – ich zdaniem – błędy lub niedociągnięcia systemu.

Radny Sowa, radny miejski i osiedlowy z Naramowic, który walczył o tramwaj na Naramowice, negatywnie ocenił kursowanie tramwaju nr 3 z Naramowic tylko do placu Wielkopolskiego, likwidację autobusów linii nr 144 i 151. Pozytywnie natomiast ocenił kurs linii nr 10 z Naramowic na Dębiec przez Główny i Wildę oraz powrót linii nr 147.
“146 i 169 tak jak teraz (uważam, że powinien powrócić 151 i wtedy przywrócenie dawnej trasy 169)” – napisał w mediach społecznościowych. – “PS. Myślę że mieszkańcom okolic pętli Połabska nie spodoba się ofera tylko jednej linii tramwajowej…”.

Jego opinię podzielają internauci – w dyskusji przeważają opinie, że linia nr 3 powinna przez centrum tylko przejeżdżać, a nie kończyć kurs na placu Wielkopolskim. Najlepiej, żeby kursowała do Franowa przez centrum. Zwracają też uwagę, że trzy linie autobusowe, 147, 167 i 911 zgodnie z tym projektem pojadą od pętli Boranta identyczną trasą, a takie dublowanie tras jest bez sensu. Jeden z autobusów powinien kursować Lechicką, co skróciłoby dojazd do centrum, a przy okazji zapewniłoby komunikację dla osiedla Wilczy Młyn, przez Wilczak dojechać do Szelągowskiej. Wilczy Młyn to nadal jedno z najtrudniej dostępnym rejonów Poznania, jeśli chodzi o publiczną komunikację. Tamtejsza rada osiedla wnioskowała o takie rozwiązanie, ale jej propozycja nie została uwzględniona.

Wątpliwości budzi także kursowanie tylko jednego tramwaju do pętli na Połabską – zdaniem internautów to zwyczajne marnowanie trasy, gdy jeździ po niej tylko jedna linia, zwłaszcza gdy nie da się tego wytłumaczyć niewielkim zaludnieniem okolicy.

– Proponowana wersja to obecnie najlepsze z możliwych rozwiązań – powiedział o rozwiązaniu przygotowanym przez ZTM Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego W Poznaniu. – Kładziemy nacisk na podróże tramwajem, przy jednoczesnym zachowaniu dogodnego dojazdu autobusem z Wilczaka do Małych Garbar.

Jednak sądząc po komentarzach na temat tej wersji wielu poznaniaków jest innego zdania.

Strona głównaPoznańNowy układ komunikacyjny w mieście. "Jest słabo"