Jedzenie, które poprawia nastrój

Kiedy mamy zły humor, często szukamy jakiejś przekąski, która nam go poprawi. Często nasz wybór pada na słodycze, ale czy to naprawdę najlepszy wybór?

Cukier, zawarty w słodyczach w oczywisty sposób poprawia nasz humor, jednak sprawdza się to jedynie na krótką metę, gdyż szybko przyswojona dawka cukru równie szybko odłoży się w organizmie, stanowiąc powód do dalszego zamartwiania się. Jeśli więc sięgamy po słodycze, niech to będzie gorzka czekolada – to najzdrowszy wybór, gdyż zawiera ona mnóstwo pozytywnych składników, także antyoksydanty, które spowalniają starzenie się organizmu i oddalają ryzyko depresji. W ten sposób poprawiamy sobie humor na dłużej niż w przypadku innych, bezwartościowych słodkości.

Jeśli mamy ochotę na coś słodkiego, ale nie na czekoladę, zwróćmy się ku naturalnemu źródłu cukru, czyli owocom. Dawka owoców, szczególnie egzotycznych sprawi, że organizm zacznie wydzielać tak zwany hormon szczęścia – serotoninę, która odegna czarne myśli i pozwoli nam cieszyć się chwilą. Cukier owocowy działa ponadto znacznie dłużej niż jednorazowa dawka cukru w słodyczach.

Doskonałą przekąską, która skutecznie poprawi nam humor są chrupadła, które bezmyślnie wrzucamy do ust. Jednak jedząc w ten sposób chipsy, paluszki czy nawet popcorn, zaśmiecamy organizm i w niedługim czasie zmierzymy się z koniecznością stosowania diet, a one zdecydowanie nie poprawią naszego humoru. Jeśli koniecznie coś do chrupania, niech to będą pestki dyni lub słonecznika, które mają pozytywne działanie na nasz organizm i są naturalnym źródłem pożądanych mikroelementów. Spożywane z umiarem na pewno nie zaszkodzą, a sama czynność podbierania i chrupania przyniesie ukojenie dla nerwów.

Jeśli zaś chodzi o całe dania, mięso wcale nie jest dobrym pomysłem. Dużo lepsze będą ryby i to te tłustsze. To najlepsze źródło kwasów omega, które są także źródłem dobrego nastroju. Do tego dobrze przyprawiony jajkiem i czosnkiem szpinak, by uzupełnić żelazo a także kwas foliowy. Szpinak to ponadto świetne remedium na zmęczenie i długotrwałe osłabienie organizmu, a także na podniesienie odporności, szczególnie w połączeniu z czosnkiem.
Do popicia najodpowiedniejsze będą napary ziołowe, takie jak mięta czy rumianek lub popularna ostatnio zielona herbata. W przypadku złego nastroju spowodowanego stresem, doskonała będzie melisa. Do całodziennego popijania woda będzie dużo lepszym wyborem niż gazowane i słodzone napoje.

Stosując się do tych prostych porad szybko przegnacie zły humor, a na dłuższą metę zapobiegniecie stanom depresyjnym i stresowym, które stają się tak często udziałem młodych ludzi. Nie warto sięgać po garść pigułek, skoro zwykłym jedzeniem i napojami możemy skutecznie przeciwdziałać skutkom zbyt szybkiego życia.

TenPoznań - partnerzy

Profil osób współpracujących z portalem TenPoznan.pl

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o